Co faktycznie oznacza obniżenie ceny ciepła?

W dniu 15 lutego 2023 r. weszła w życie ustawa, która zmienia przede wszystkim ustawę z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw.

Ustawa ta na okres od 1 marca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. wprowadziła nowy mechanizm mający na celu ograniczenie wzrostu cen dostawy ciepła dla uprawnionych odbiorców ciepła. Przewiduje on, że wzrost cen dostawy ciepła nie może być większy niż 40 proc. w stosunku do cen obowiązujących na dzień 30 września 2022 r.

Nie tak dawno prezentowaliśmy Państwu ceny ciepła z taryf zatwierdzonych decyzją Prezesa URE nr OKA.4210.132.2022.CW z dnia 7 grudnia 2022 r. (dla Tauron Wytwarzanie S.A) oraz nr OKA.4210.126.2022.CW z dnia 14 grudnia 2022 r. (dla PEC sp. z o.o.). Otrzymaliśmy faktury z PEC za zamówioną moc cieplną i zadaliśmy sobie pytanie:

co byłoby gdyby nie zmieniać cen ustawą, tylko stosować już zatwierdzone taryfy dostawców?

W przypadku zamówionej mocy grzewczej odpowiedź jest jednoznaczna: gdyby nic nie zmieniać i stosować dotychczasowe taryfy MIESZKAŃCY ZAPŁACILIBY MNIEJ ZA MOC GRZEWCZĄ O 25.075,85 zł.

Zapewne po podliczeniu zużycia ciepła (GJ) za sezon grzewczy przeanalizujemy również ten składnik, aby mieć pełny obraz „obniżek”.

Pismo z PEC i wyliczenia przedstawiamy w załączeniu. Ewentualne wnioski i ocenę zostawiamy mieszkańcom.

Zastrzegamy, że analizy i wnioski dotyczą tylko zasobów SM Hutnik.

Z poważaniem

Zarząd SM Hutnik