Przypominamy, że od 1 sierpnia br. można składać do Urzędu Miejskiego wnioski o przyznanie bonu energetycznego.
Bon energetyczny to jednorazowe dofinansowanie dla gospodarstw domowych do rachunków za energię elektryczną. Mogą z niego skorzystać członkowie gospodarstwa domowego: jedno- lub wieloosobowego, którzy spełniają określone kryteria dochodowe. Bon energetyczny jest wsparciem przysługującym w drugiej połowie roku (obejmuje rozliczenie rachunków w okresie 1 lipiec – 31 grudnia 2024 r.), a kwota dofinansowania może wynieść od 300 do 1200 zł.
Z bonu energetycznego można skorzystać, jeśli miesięczne dochody w gospodarstwie domowym nie przekraczają:
- 2500 zł netto na osobę (w gospodarstwie jednoosobowym),
- 1700 zł netto na osobę (w gospodarstwie wieloosobowym).
W przypadku przekroczenia wyżej wymienionych kwot dochodu, nadal istnieje możliwość złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego – obowiązuje wówczas zasada złotówka za złotówkę, dzięki której prawo do świadczenia jest zachowane. W takim przypadku wysokość bonu zostanie pomniejszona o kwotę przekraczającą dochód.
Jak złożyć wniosek o bon energetyczny?
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się do Urzędu Miejskiego, w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r.
Wniosek można złożyć w formie papierowej, bezpośrednio w urzędzie, przesłać za pośrednictwem Poczty lub złożyć w wersji elektronicznej, poprzez platformę EPUAP.
Dokumenty w wersji elektronicznej – informacje ze strony Ministerstwa Cyfryzacji (zobacz).
Z poważaniem
SM Hutnik