Szanowni mieszkańcy, Spółdzielnia otrzymała ze Związku Rewizyjnego pismo w sprawie organizacji walnych zgromadzeń. Jak wynika z jego treści organizowanie w obecnym stanie walnych zgromadzeń budzi poważne wątpliwości prawne.
Zarząd Spółdzielni stoi na stanowisku, że Walne Zgromadzenie zorganizowane zostanie w momencie, kiedy obowiązujący stan prawny zapewni skuteczność podejmowanych decyzji. Jest to szczególnie istotne w kontekście planowanych wyborów członków Rady Nadzorczej, na jej kolejną kadencję.
W dalszym ciągu obowiązuje art. 90 Ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z tym przepisem, jeżeli ustawowy termin zwołania walnego zgromadzenia spółdzielni przypada w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, trwającego w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy lub ogłoszonego bezpośrednio po okresie trwającym w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy, ulega on przedłużeniu o 6 tygodni od dnia odwołania tego stanu.
Jak informowaliśmy, Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej rozporządzeniem z dnia 26.03.2021r., przedłużył dla spółdzielni mieszkaniowych termin zatwierdzenia sprawozdań finansowych do dnia odbycia walnych zgromadzeń.
W załączeniu: pismo ze Związku Rewizyjnego
Z poważaniem
Zarząd Spółdzielni