Ile kosztuje utrzymanie czystości po zmianach
Opublikowano: 12 sierpnia 2015Szanowni Mieszkańcy, w związku z pojawiającymi się pytaniami Zarząd Spółdzielni uprzejmie informuje, że umowa zawarta z firmą P.U. Kryspin, odpowiedzialną za utrzymanie porządku i czystości, obejmuje dwa składniki kosztowe:
Pierwszym z nich jest utrzymanie porządku na terenach zewnętrznych nieruchomości (koszenie, przycinanie zieleni, sprzątanie chodników i inne), którą to opłatę ponosicie Państwo w stawce eksploatacyjnej. Wynegocjowana i zapisana w umowie cena tej usługi według nowych zasad wynosi 83.000,- złotych rocznie. Cena ta obejmuje koszt realizacji wszystkich czynności związanych z utrzymaniem porządku na terenach zewnętrznych, według określonego przez Spółdzielnię standardu. Warto zwrócić uwagę, że koszt tych prac (jeszcze przed zmianami) w tegorocznym planie gospodarczo-finansowym obejmuje kwotę 88.200,- złotych. Kwota ta zawierała między innymi wynagrodzenia gospodarzy, zakup paliwa do kosiarek, zakup i naprawę sprzętu do utrzymania terenów zielonych i inne składniki.
Drugim składnikiem kosztowym jest cena utrzymania czystości na klatkach schodowych budynków. Opłatę tą ponoszą użytkownicy mieszkań, którzy złożyli stosowne deklaracje/wnioski. Jak już wcześniej Państwa informowaliśmy , ceny te wynoszą odpowiednio:
-
8 złotych miesięcznie za mieszkanie, w budynkach gdzie ponad 80% użytkowników mieszkań złożyło deklaracje/wnioski;
-
9 złotych miesięcznie za mieszkanie, w budynkach gdzie poniżej 80% użytkowników mieszkań złożyło deklaracje/wnioski;
Do dnia 11.08. br. wniosek o odpłatne sprzątanie klatek schodowych złożyło 527 użytkowników mieszkań.
Zakładając, że użytkownicy wszystkich mieszkań (688 mieszkań) ponoszą opłatę według nowych stawek, rocznie byłaby to kwota 66.048,- złotych.
Wykonując takie samo przeliczenie według stawek obowiązujących poprzednio, dałoby to kwotę 102.396,- złotych rocznie za sprzątanie klatek schodowych.
Informujemy ponadto, że w podpisanej umowie zawarta została klauzula niezmienności ceny w 2016 roku.
Zarząd Spółdzielni jest w pełni przekonany, że nowe zasady utrzymania czystości i porządku przyniosą wymierne korzyści dla Mieszkańców. Zachęcamy też tych z Państwa, którzy niezdecydowali się na korzystanie z usługi sprzątania klatek schodowych, do składania stosownych deklaracji/wniosków. Przypominamy, że w przypadku przekroczenia w danym budynku progu 80% mieszkań, których użytkownicy złożyli deklarację/wniosek, obniżeniu ulegnie stawka opłaty. Ponadto, im więcej będzie osób korzystających z tej usługi, tym łatwiej będzie utrzymać jej jednolity standard i kontrolować jakość.
Z poważaniem
Wojciech Huptys
Prezes Zarządu